BANKALAR ŞUBE AÇARKEN NELERE DİKKAT EDİYOR

1 06 2014

185298 Tamer Özatakul- NÜFUS VE SOSYO-EKONOMİK DURUM Öncelikle bölgenin bankacılık faaliyetlerine olan talep ve potansiyeli makro olarak inceleniyor. Nüfus yoğunluğu ve sosyo ekonomik dağılım da baktığımız en önemli kriterler. TİCARİ FAALİYETLERİN DAĞILIMI Bunun yanı sıra, ticari faaliyetlerin yoğunluğu, sektörlere ve iş kollarına göre dağılımı da şube yeri belirlerken dikkat ettiğimiz kriterler arasında yer alıyor. Bu arada vergi istatistiklerini, o bölgenin altyapısı ve geleceğe ilişkin yatırım planlarını da takip ediyoruz. UYGUN MEKAN ÖZELLİKLERİ Tüm bu bilgilerle bölgenin genel potansiyelini tespit ettikten sonra, bölge içinde hangi noktada daha iyi hizmet verilebileceğini derinlemesine inceliyoruz. Burada da semt ve cadde tercihlerimiz ortaya çıkıyor. İnceleme sonucunda aday yerlerin, görünürlük, büyüklük ve kat sayısı, kira rayiçleri, depreme dayanıklılık gibi özelliklerinin ayrı ayrı üstünde duruyoruz. Sonuçta da kurum kimliği ve şube konsepti anlayışımıza uyan yerde şubelerimizi açıyoruz.” finansgundem.com

Hakan Binbaşgil/Akbank Genel Müdür Yardımcısı

“Şube Sayısı Değil, Verimlilik Ve Kâr Önemli”

Fizibilite Önemli
Şube açma kararı alırken yeni gelişen hinterlantları, Bölge Müdürlüklerimiz ve Genel Müdürlük olarak yakından izliyoruz. Uydu fotoğrafları aracılığı ile yerleşim ve sanayi gelişmelerini takip ediyoruz. Bu değerlendirmelerin yanı sıra kârlılık ve hacim açısından ilgili lokasyonun fizibilitesini yapıyoruz.

Faik Açıkalın/ Fortis Genel Müdürü

“Şubeleşmeyi Bir Yarış Olarak Görmüyorum”

Şube Sayısı Artmayan Banka Kalmadı
2001’de büyük bir ekonomik kriz atlattık. Ardından da finans sektöründe büyük bir konsolidasyon süreci yaşandı. Bu süreçte çoğunluğu perakende bankacılıkta iddialı olan bu bankaların önemli bir bölümü tasfiye edildi. Doğal olarak, çok fazla sayıda şube de kapatıldı. Sektördeki bu yeniden yapılanma neticesinde bazı bankalarla birlikte, şubeler de sistem dışına çekildiler. Ancak, diğer taraftan yine bu dönemde, güçlü finansal yapıya sahip olan bankaların şube sayılarında artışlar yaşandı. Mevduat bankaları arasında geçtiğimiz 5 yılda şube sayısı aynı kalan ya da azalan belki bir ya da iki kurum vardır. Geri kalanların tümünün şube sayısı artıyor.

Demet Cimilli / Hsbc Genel Müdür Yardımcısı

“Şubeleşmeyi Artan Müşteri Sayısı Tetikliyor”

Ytl Tasarruflarındaki Artış
Ekonominin, son birkaç yılda gösterdiği olumlu seyri ve büyüme oranları, halkın YTL’na olan güvenini artırdı. YTL tasarruflarını büyüttü. Bunun sonucunda bankaların çalışabileceği potansiyel müşteri sayısı arttı. Bankalar için, henüz bankacılık hizmeti almamış müşteriler ile bankaların sistematik bir şekilde hizmet vermediği müşteri segmetleri de önemli bir potansiyel oluşturuyor. Bu bağlamda bankaların, planlı büyüme stratejileri izleyerek, şubeleşme için önemli yatırımlar yaptıkları bir döneme girdik.

Yeni Şubelere İhtiyaç Var
Türkiye ekonomisi son birkaç yıldır olukça pozitif gelişim içinde. Buna ek olarak mevcut yabancı sermaye girişleri sayesinde Türkiye ilerleyen yıllarda çok daha büyük büyüme performansı gösterecek. Son 5 yıl içerisinde faiz oranlarının da düşmesi ile birlikte özellikle kredi ve kredi kartı gibi bankacılık ürünleri daha cazip hale geldi. Doğal olarak müşteri odaklı bankacılığın önemi arttı. Bugün bankaların müşteri kazanımı ile müşteriye ulaşma gereksinimleri şube ağının genişletilmesini zorunlu kılıyor.

Nelere Dikkat Etmeli?
Bankaların şube açılışları sırasında dikkat etmeleri gereken en önemli nokta; banka kaynaklarını gerçekten doğru müşteri kitlesi için yönlendirmesidir. Türkiye’de yeni açılan şubelerin bankalar için marjinal verimi henüz düşmeye başlamadı. Bu nedenle bankalar şube açmak suretiyle potansiyel müşterilerin yoğun olduğu bölgelerde konumlanmayı tercih ediyor. Büyük bankalar nüfusun yoğun ve ekonomik faaliyetin hızlı olduğu bölgelerde, hem tüm mevcut müşterilerine en iyi hizmeti vermeye hem de tüm potansiyel müşterilere ulaşmaya çalışıyor. Bu sebeple belirli bölgelerde birden fazla şube ile faaliyet gösteriyorlar. Buna karşın ülkemizdeki 150-250 şubeli orta ölçekli bankaların, şube açılışlarında farklı öncelikleri var. Bu tip bankalar daha çok, önceden şubeleri bulunmayan illere ve büyük ilçelere yöneliyorlar.

Hande D. Süzer


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: